De laatste... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Andries, Inge, Kimberley en Wendy - WaarBenJij.nu De laatste... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Andries, Inge, Kimberley en Wendy - WaarBenJij.nu

De laatste...

Door: Allen

Blijf op de hoogte en volg Andries, Inge, Kimberley en Wendy

08 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Aan al het goede komt een eind..

Voor de laatste keer schilderen in de tuin met de kids, leerlingen helpen in het learner support centre en wandelen door de gangen van het betonnen schoolgebouw. Gelukkig was het een stralende dag, een mooie dag om mee af te sluiten voor ons en voor de leerlingen.
We hebben verschillende keren gesproken over het 'nut' van onze komst en vandaag heb ik gezien en gevoeld dat we wel degelijk iets hebben kunnen betekenen. Ik denk dat wij een aantal leerlingen een stukje positieve aandacht hebben kunnen geven, die ze thuis of van hun docenten niet krijgen. Een leerling uit de 12th grade kwam mij vragen of het echt waar was dat wij dit weekend al naar huis gaan.. en waarom ik dit niet eerder had verteld? Ze zei, ik begin eindelijk aan jullie te wennen, en nu gaan jullie alweer weg :-( Van een aantal kinderen kregen we een dikke knuffel, en deze zal ik niet snel vergeten.. Dag kanjers van Hout Bay High. Groet, Wendy

Tsja, wat kan ik hier aan toevoegen? Ik ben het helemaal met Wendy eens. Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan met de 12th graders en hun examens die in september beginnen, met de andere leerlingen die naar het learner support centre kwamen voor bijles, met de toppertjes die elke dag kwamen schaken, de schooltuin..........
We hebben een hoop mensen leren kennen de afgelopen twee weken. En als een docent dan zegt dat we 'part of the family' zijn geworden en dat leerlingen vragen of we via de mail in contact kunnen blijven zodat ze kunnen vertellen hoe de examens zijn gegaan en hoe het met de schooltuin verder is gaan en het leuk vinden om nog een keer met ons op de foto te gaan, ben ik dankbaar voor deze mooie en bijzondere ervaring. De leerlingen hier hebben het niet makkelijk, dat is overduidelijk.
We hebben de afgelopen weken veel talent gezien op allerlei gebieden. Veel van dit talent zal helaas onopgemerkt blijven door sociale en financiële problematiek. Als je dan ziet hoe vrolijk, enthousiast en welwillend veel van deze leerlingen evengoed zijn, kan ik alleen maar zeggen: wauw! Bedankt Houtbay High! Ik hoop echt dat jullie gaan mailen.....Andries

Ik sluit af met slechts 1 vraag is een knuffel van township kind 100 knuffels van onze eigen kinderen waard of doen we doen we dan onze eigen kinderen tekort,

Inge

  • 19 Augustus 2014 - 21:43

    Gerrit:

    Respect! Wat bijzonder moet dit allemaal voor jullie geweest zijn. Ik snap de twijfels over 'het nut', maar als je gewoon gereisd had in Zuid Afrika had je jezelf en de kinderen toch een aantal bijzondere momenten onthouden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andries, Inge, Kimberley en Wendy

Reisverslag van vrijwilligerswerk op Houtbay high (Kaapstad, ZA)

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 1137
Totaal aantal bezoekers 4012

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Docenten in Afrika

Landen bezocht: